رییس اداره کتابخانه های عمومی لالی:
منابع مطالعاتی کتابخانه های عمومی لالی 10 هزارتایی شد/ فضای مجازی در سیطره کودکان لالی
بخش کودک کتابخانه های عمومی لالی از افزایش منابع به بیش از 10 هزار نسخه، تعداد اعضای خود را نیز روز به روز افزایش پیدا کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لالی گفت: اگرچه فضای فیزیکی کتابخانه موهبت بزرگی است و حس و حالش بسیار با این فضای سرد مجازی متفاوت است اما، گرمای هیجان و اشتیاق بچه ها در این فضا نیز امیدبخش است
به گزارش روابط عمومی ادارهکل کتابخانههای عمومی خوزستان، با شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس، مدتی است که خانهنشینی همراه مردم شده و فرصتی را برای فعالان خلاق و خوشفکر در حوزههای مختلف فراهم آورده تا علاوه بر ترغیب عمومی برای «در خانه ماندن» بتوانند در یک بسیج ملی، برگی دیگر بر تاریخ پرافتخار این کشور بیفزایند.
در این میان با تعطیلی کتابخانههای عمومی، کتابداران کتابخانه های عمومی لالی همزمان در سراسر کشور با ایجاد گروه ها و کانالهایی در فضای مجازی تلاش کردند با اجرای برنامههای متنوع فرهنگی، اعضای کتابخانهها را با خود همراه کنند و با پرکردن مناسب اوقات فراغت سهمی در این افتخار داشته باشند.
عسگرغفاری، رئیس کتابخانه های عمومی لالی با بیان فعالیت بخش کودک کتابخانه های عمومی لالی، گفت: بخش کودک کتابخانه های عمومی لالی از افزایش منابع به بیش از 10 هزار نسخه، تعداد اعضای خود را نیز روز به روز افزایش پیدا کرد.
وی افزود:این فعالیتها ادامه دارد و اکنون نیز با تعطیلی کتابخانهها هیچکدام از آنها متوقف نشده؛ چراکه پویایی و فعالیت در شغل کتابداری بخش جداییناپذیر آن است و علاوه بر به روز بودن کتابدار باید اعضا را نیز در مسیر رشد و شکوفایی همراه کرد.
رئیس کتابخانه های عمومی لالی با بیان این که ما از همان اولین روزهای کاری با تلاش همکاران در بخش کودک، نسبت به تشکیل گروه اعضا در فضای مجازی اهتمام داشته اند، گفت: با توجه به اینکه برخی از اعضای علاقهمند بنا به دلایل مختلف امکان شرکت در کلاسهای حضوری را پیدا نمیکردند، امکانی را فراهم کردیم که آموزشها و فعالیتهای آن روز در گروه مجازی کتابخانه برای استفاده همه درج شود که از همین رو، این گروه همواره مورد توجه اعضا بوده است.
غفاری ادامه داد: تبلیغ و اطلاعرسانی پویشهای مختلف کتابخوانی، مسابقات نقاشی و ارسال کاردستی، قصهگویی، شعرخوانی، تهیه فایل صوتی کتابها و خلاقیتهایی در زمینه اجرا توسط خود اعضا و الزام شخصی برای حضور در مباحث گروه و از همه مهم تر ادامه تمرینات شاهنامهخوانی از جمله مشارکتهای کودکان در این فضا بود. فعالیتها و آموزشها همچنان ادامه دارد اما هیچ چیز جای فعالیت در فضای کتابخانه را نمیگیرد.